Întâlnire cu un soldat

Am scris acum ceva vreme despre o călătorie cu trenul care mi-a lăsat un gust amar, dar de această dată voi scrie despre o călătorie cu trenul care nu numai că mi-a plăcut ci m-a fascinat de-a dreptul…

armata
Foto: Frank Soto (Pinterest)

În drumul meu spre casă (Cluj-Napoca – Teiuș) am „nimerit” într-un compartiment cu două studente, un student și un soldat. Un soldat care ne-a dat o lecție de viață și care ne-a uimit pe toți patru cu poveștile lui din Afganistan.

Mergea cu trenul, ce poate fi mai modest decât atât? Avea un bagaj mai mare decât el și el era mare, doar era soldat. Avea vreo 2 metri și vreo 120 kg, dar nu era gras ci solid. Era un om impunător, dar până la Războieni (unde s-a dat jos) ne-am împrietenit la propriu. Ne-a povestit despre unitatea lui militară, despre familia lui și despre ce l-a făcut să se facă soldat. Făcuse liceul la Alba Iulia și viața l-a făcut soldat, cel mai bun lucru care putea să i se întâmple.

I-am spus și noi de facultățile la care suntem și când i-am zis că sunt la Jurnalism a zis: „Tupeiști mari, voi jurnașiștii, dar oameni faini” , și l-a bufnit râsul. A zis că urăște presa de scandal și că nu îi place de nicio culoare faptul că se pune un plus mai mare pe subiectele care sapă în viața oamenilor decât pe oamenii în sine, pe descoperirea lor și pe promovarea lor.

„Au venit odată doi jurnaliști la unitatea noastră militară și ne-au întrebat pe toți câte ceva și voiau să filmeze peste tot, dar era un hangar în care nu aveau voie, pur și simplu era interzis. Aproape că se certau cu noi să îi lăsăm să filmeze acolo. Greu au înțeles că nu vor obține nicio aprobare și că nu îi va lăsa nici Președintele să filmeze în hangar. Și oricum erau lucruri mult mai interesante de spus și arătat”, spunea el în timp ce gesticula și se arăta profund indignat.

M-am simțiti puțin prost, recunosc…

Ne-a spus și slăbiciunea lui cea mai mare: Coca-Cola. A zis domnul soldat că e dependent fără remediu de suc, că se trezește noaptea să bea și că dă fuga la non-stop dacă nu are prin frigider.

L-a întrebat studentul (Andrei cred că îl chema) dacă a tras vreodată cu arma. A râs vreo două minute și a zis: „Mi-a pușcat o grenadă în gură, toți dinții mi-au zburat, eu cred și zic că am tras cu arma, nu-i așa?” (se referea că a pușcat grenada în fața lui și că l-a rănit). S-a lăsat o liniște deplină când am auzit toți ce a zis și pentru a destinde atmosfera ne-a zis: „Direct la un non-stop mă duc să îmi cumpăr Cola!”.

L-am întrebat dacă ne spune numele lui și a zis că e Cristi și dacă vreau numele complet să îl caut pe internet că doar sunt jurnalistă. Am început să râd și am zis că m-a lăsat în ceață completă. A zis: „Asta era și ideea, vă salut copii!”

S-a dat soldatul jos din tren și ne făcea cu mâna de jos. Și-a lăsat bagajul și s-a mai urcat odată în tren să ne mai salute și s-a dus să-și cumpere o sticlă de Cola…

Domnule soldat, nu v-am găsit pe internet, dar tot am scris un articol despre dumnevoastră!

6 gânduri despre “Întâlnire cu un soldat

  1. Nu stiu daca mi-a aparut comentariul, ca s-a resetat pagina. So, inca o data.
    =)))) :))))
    ”Mi-a pușcat o grenadă în gură, toți dinții mi-au zburat”
    Ati dat peste un inchipuit din ala care merge la ”Romanii au talent” gen, si voi l-ati crezut???!!!
    Cum sa crezi, bai, ca la i-a explodat o grenada in gura si azi mai sta la discutii cu voi. Sa mai fi si profund impresionat, cu sentiment de respect pentru bravul soldat!!!
    E incredibil cata naivitate… ca sa ma exprim cat mai soft. Ala si-a batut joc de voi :)))))

      1. ouch, sanatate atunci. aa, si la multi ani 🙂
        dar vezi ca si stand in pat bolnava poti compune texte mai elucubrant-halucinante :)) in a high state of mind

Lasă un răspuns

