Toamnă și fum

Toamna îmi îneacă sufletu-n fum. 

sursa foto: pinterest.com
sursa foto: pinterest.com

În fumul acela din coșuri, în fumul din văi. Mi-l îneacă, mi-l afumă și mi-l trântește în frunze. În frunze de nuc uscate de frig, udate de rouă. Toamna îmi bate cu vântul ei rece pielea și frigul de toamnă îmi înroșește pielea. Toamna nu are milă, ea colorează verdele-n galben, soarele-n gri.

Toamna asta e frumoasă, îmi bucură sufletul cu fumul ei fin, cu aromă de stejar. Mă duce în câmpurile de mătase pe care le domină de ceva timp deja. Toamna ne îmbată cu mireasma de struguri storși, cu vinul ei tare. Toamna trimite păsările-n zări și stinge focul razelor soarelui.

Toamna asta este tristă, dorm florile. Și florile nu ar trebui să doarmă nicicând. Aveam o floare lângă casă și toată vara mi-a zâmbit, mi-a spus povești, mi-a colorat ziua și vara și viața. Și cel mai trist a fost că a murit încet, câteodată îmi doream să vină bruma să se stingă, dar frigul nopții o omora încet, iar razele de dimineața o resuscitau puțin, cât să nu moară. De aceea e tristă toamna asta.

Toamna asta se aud sunete de vioară, de vioară scârțâită cântată de un mut cu ochi albaștri. Vioara nu zbiară, jelește și mutul face doar „mmm” și „lalalaaa”. Și sunetul se aude dintr-o depărtare infinită, eu nici nu știu dacă e mut, zic doar, pentru că sunetele ce le scoate sunt fără cuvinte. Și nu știu dacă are ochi albaștri, doar că toamna asta e prea fără albastru pe pământ ca să nu-i dau culoarea albastră a ochilor. El cântă un cântec de toamnă, asta trebuie să știți… și-l cântă cu vioara… și are vin de astă toamnă lângă el.

Toamna îmi resuscitează sufletul cu fum.

 

Lasă un răspuns

