Sănătate și frumusețe direct din farfurie (I)

Fiecare dintre noi are un obiectiv în ceea ce privește aspectul fizic, dar și mâncatul sănătos. De ceva vreme, după cum arată și ultima mea postare de pe blog am început să am mare grijă la ceea ce mănânc și la timpul pe care îl dedic activității fizice. Tot ceea ce făceam era pur orientativ, cu inspirație de pe internet și cum credeam eu că e mai bine, așa că am decis să apelez la un profesionist: un nutriționist. Și cine altcineva decât Coralia Cetean, buna mea prietenă care și-a petrecut ultimii trei ani (aproape patru) la UMF Cluj – Nutriție și Dietetică.

Inițial am crezut că vizita la un nutriționist este o discuție simplă, dar am rămas plăcut (extrem de plăcut) surprinsă să particip la o întâlnire interactivă unde am aflat foarte multe lucruri despre obiceiurile mele alimentare, despre ce ar trebui să schimb și ce ar trebui să fac pentru a scădea în greutate normal și mai ales sănătos. Am aflat unde mă situez acum și ce indici am – procentaj de țesut adipos, greutate, apa din organism și masa musculară. Vă pot spune că mă aflu în parametri normali, dar mai am până la limita de jos. De exemplu am țesut adipos undeva la 22% și limita de jos este de 20%.

Am stabilit împreună cu domnișoara nutriționist un obiectiv: să pierd 5 kg în 5 săptămâni – un kilogram pe săptămână și asta scăzând 500 de calorii din numărul de calorii de care am nevoie pentru a mă menține. Acum am 61,7 kg, iar scopul este să ajung la 57, limita de jos pentru a nu fi subponderală fiind de 55 la cei 173 de cm ai mei.

Este foarte important să înțelegem că fiecare are o dietă personalizată în funcție de stilul de viață, de preferințele culinare, de activitatea fizică și de particularitățile corporale (greutate, înălțime ș.a.). Dar și mai important este să înțelegem că nu trebuie să renunțăm la anumite alimente pentru a scădea în greutate, ci trebuie să mâncăm moderat.

Rămâneți pe frecvență pentru a afla dacă pot să-mi îndeplinesc obiectivul și pentru orice ajutor apelați cu încredere la Coralia Cetean, pagina ei de facebook poate fi găsită aici.  În următoarele 5 săptămâni o să vă scriu parcursul meu și ce greutăți am întâmpinat.

Vă arăt mai jos câteva din secretele unei vieți sănătoase pe care le puteți găsi și pe pagina de Facebook a Coraliei.

coralia coralia2 coralia3


Lasă un comentariu