Furtuni

Furtunile sunt prietenele celor silențioși.Ele macină anxietatea interioară și prin zgomotul lor profund îți dau liniște. Liniște curată, liniște bândă… Liniște furtunoasă. Problema majoră apare atunci când în detrimentul apariților dincolo de geamul protectiv al încăperii în care zaci, furtunile apar înăuntru. Nu înăuntrul încăperii, înăuntrul tău. Sunt ca niște trăznete urâte plasate pe inima ta, deasupra ei și în mijlocul stomacului.

sursa foto: pinterest.com
sursa foto: pinterest.com

Ce e de făcut?

Nu știu răspunsul, poate ar trebui să aștepți. Să duci furtuna în mijlocul unui câmp de flori, bineînțeles în imaginația ta, și să aștepți să cadă petalele lor, să aștepți să înceteze ploaia.

Am avut multe furtuni, pe suflet doar sau în tot corpul. Dureri în gât, dureri în piept, dureri în creier. Și m-au inundat multe… multe nu au putut. Dar pentru cele ce mi-au invadat trupul am avut mereu soluții de astâmpăr. Un ceai cald, o vorbă bună sau chiar am renunțat. Am renunțat să mai lupt, am căzut în letargie, m-am vindecat. Eu cred că renunțarea nu e o rușine. Nu e. E doar un semnal prin care zici că poți mai mult, poți altceva, poți să ții față furtunii în alt fel. Nu e ușor să te uiți în jur și să vezi că oamenii te condamnă pentru că ai renunțat. Mulți dintre ei nu știu că ai luptat contra furtunii mai mult decât ai putut: ai vâslit pe marea învolburată, ai cerșit aer, ai zgâriat pereți cu unghile, te-ai închis. Cum unde? Te-ai închis în tine să nu arăți nimănui că e vreme rea acolo. Singurul lucru pentru care ar tebui să îți fie rușine, tu, eu, cei care am renunțat este că ai început să lupți cu o furtună ce știai că te va măcina de la început. Dar asta se numește speranță și poate nici asta nu e de condamnat.

Am ajuns la concluzia că mereu, mereu, o furtună cât de mică, cât de adâncă, va zăcea în fiecare din noi și noi vom fi nevoiți mereu să luptăm. Să aducem saci cu nisip să nu ne inundăm peste tot, să construim încăperi ferite, să zâmbim, să bem un ceai cald, să ne liniștim sufletul.

După fiecare furtună apare soarele…

Lasă un răspuns

